NUFFNANG

Khamis, 19 Januari 2012

Main kutu........

Apa dia main kutu,adakah main kutu yg ada atas kepala
tu ke atau apa2 kutu binatang?........tidak ya kawan2
main kutu nie main simpan duit le dgn kawan2.
Main kutu nie ada juga nama lain dia kot,tp aku x berapa
ingat,klu kat tpt aku sana kata main hol,mungkin dari
perkataan inggeris hole iaitu pegang dan duit tu kita
dpt pegang dulu dan dah hbs tempoh pembayaran
dgn kwn kita bolehlah pki duit tu,klu nak pakai jugak
pun nanti pandai2 sendirilah nak cover duit utk byr.

Kali nie aku main kutu lg dgn member2 opis......
Ada dua group aku join,tamakkan,bukannya apa
hari tu group lama aku lmbt sgt ckp nak ajak main
jadi aku dah joinlah group lain,bila group lama aku tu
ajak main lg dan nak cukupkan org aku pun join lg.....

Sebenarnya bagi aku duit kutu nie bagus utk kita
menyimpan,kita ambik turn yg last sekali dpt
duit x le kita fikir nak byr lg lps tu, tp jugak klu
org yg pandai berjimat cermat tu dan kebetulan
turn dia awal dia boleh msk saham cam ASB ke
bolehlah hujung thn dpt dividen.........
Aku plk kali nie yg satu tu kena bulan lapan nie,
bulan lapan nie raya,Insya Allah blhlah pki
topup belanja raya........hehehehe.
Tp biasanya duit kutu aku tu selalu x nampak hasil,
klu org yg jenis berjimat mesti setiap kali dpt
duit kutu akan beli le brg kemas ke dan apa2 brg
yg boleh nampak yg boleh dijadikan tanda.....
Apa2 pun terpulanglah pd setiap indivu tu bagaimana
nak manage budgetkan.....






































P/s....masih lg m'cari template yg memuaskan hatiku.......

7 ulasan:

wahida berkata...

kalau nak berjalan sana sini saya tunggu duit kutu jer...hehe...

nazayiena berkata...

@wahida
Mesti wahida setiap thn mainkan....

Acik Erna berkata...

Nazayiena..acik dulu main kutu tak tetap macam tu..suka2 cabut undi..seronok jugak macam tu..

Unknown berkata...

yus seumur hidup tak pernah main kutu nurul....

So Shy Lady (SSL) berkata...

zmn skolah dulu pnh main tp hilang ntah k mn duit2 tu. Tak amanah btul si tukang pgg duit tu. sjak hari tu akk t.pcaya lg dah pd kutu, nyah kau kutu haha...

kurus berkata...

setuju .. akak pun main gak
standby utk duit road tax keter ekekke

nazayiena berkata...

@Acik Erna
Acik,kita org pun cabut undi nak pilih giliran,klu cabut undi ikut nasiblah dan klu nak tukar,tukar sesama sendiri....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...