NUFFNANG

Isnin, 12 September 2011

Awas, gambar2 anda di Facebook......

Salam Syawal 14 1432H

Rasanya org yg celik it pd zaman skrg semuanya ada memiliki a/c Facebook,
ye tak....memang dinafikan adanya Fb byk kebaikan aku rasa dan di
sebalik ada kebaikan mesti ada keburukannya jika disalahgunakan.
Pagi nie kat Kosmo seorang wanita yg dikenali sbgai Ira seorang pelajar
IPT mendakwa gambarnya yg ada dlm FB digunakan utk menyihir
dirinya.......apabila dgr ini semua takutnya kitakan......yelah skrg nie
hati manusia even BF sendirikan kita x tahu hati budi org t'hdp kita,
mana yg ada hasad dengki tu.....berbalik pd Ira nie tadi dia mendakwa
disihir oleh bekas teman wanita kekasihnya,dia pun x mengenali si
Maria(nama bekas teman wanita kekasihnya) utk berkawan dgnnya
jadi dia sambutlah baik ingatkan Maria tu ikhlas nak berkawan dgnnya.
Itulah klu aku memang klu org yg add aku dan aku x kenal memang
aku cancel je,yelah takut benda2 yg x diingini.....yelah dia x kenal kita
pas tu nak add plk buat apa,mesti ada something wrongkan ataupun
kebetulan nama kwn ke sedaranya yg dicari sama dgn nama kita ....

Satu lg kita punya a/c FB tu kita privacykan xleh org yg bukan
kwn kita blh lihat kita punya. Takutkan klu jadi macam nie....
nak lebih tahu kisah selanjutnya pasal Ira nie baca kosmo
hari nie......

2 ulasan:

Unknown berkata...

haihh..bahayanya..nak2 kes cemburu lah ni yg blh jdkan org nk sihir kan..moga kita dijauhkan dr segala bentuk sihir..

Unknown berkata...

macam2 skrg ni..bahaya betul

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...