NUFFNANG

Jumaat, 29 Julai 2011

Tahun nie langsung x merasa..........

Assalamualaikum.........

Petang nie baru ada kesempatan nak update stlh pagi nie asyik nak join GA je.....
Nie kisah balik kpg minggu lps nie....(tgk aku nie memang cite selalu ketinggalan)...
Tp xpe klu ada kesempatan aku akan selalu dan cepat update blog aku....
Minggu lps dah 3 minggu x blk kpg,ingatkan blk kali nie dptlah nak merasa buah
durian yg pokok sbtg depan rumah mak mentua aku 2....sampai rumah dah masukkan
segala beg dan brg2 jadi aku roundlah bwh pokok tu(masa blk xde org kat rumah sbb
mak mentua aku bawa Izzat pg pertandingan mewarna kat taman berdekatan)
dah rezeki aku jumpalah 2 biji buah yg comel nie......dpt juga merasa sikit.....

Mlm 2 mak mentua aku citelah si Izzat ckp ngan alangnya kenapa tgk atas pokok
durian byk buahnya tp xde jatuh pun kat tanah......jadi alangnya jawablah tikus
kepala hitam dah ambik...........tu yg adik iparku ckp nak tebang je pokok tu coz
diorg sebijik pun x merasa thn nie buah durian dr pokok tu......
Tu le namanya bukan rezeki kita walaupun dah ada di depan mata pun klu bukan
kita punya rezeki memang x akan dpt..........Sebab Allah Swt yg mengatur itu semua
dan kita hanya mampu berusaha dan mungkin ada hikmah di sebaliknya semua itu.....
rezekiku ....nie le 2 biji comel....

anak panah menunjukkan pokok durian 2 ....

maaf ye tuan puan....nie buah durian adik iparku beli
ngan kwnnya utk gantikan buah yg atas pokok tu yg dah ghaib....






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...